2011. november 26., szombat

Tárkonyos húsgombócok sajtos-tejfölös-fehérboros mártásban

Jól tudjátok, hogy elkötelezett híve vagyok a könnyen-gyorsan elkészíthető, bombaszerű ízhatással hódító fogásoknak. Ha ezek ráadásul még viszonylag csökkentett költségvetésből is kihozhatók, akkor pláne. Éppen ezért szeretem a mindenféleképpen készíthető húsgombócokat, amelyek utoljára a filléres-projekt kapcsán szerepeltek a blogon. Akkor citromos változatban, paradicsomszósszal főztem őket, most viszont megpróbáltam a mostanában szinte elhagyhatatlan, kedvenc hozzávalóimat, a tejfölt és a tárkonyt is behozni a képbe.



Az egészhez nem kell más (4 személyre), csak darált hús (500 g), tárkony, só-bors és fél vöröshagyma. Egy tálban összekeverem ezeket (a hagymát lereszeltem), nagyobb dió nagyságú gombócokat formázok a masszából, tepsibe helyezem őket egymástól szép kényelmes távolságra, majd betolom őket a sütőbe.

Amíg pirulnak, elkészítem a szószt: egy nagy doboz tejfölt serpenyőbe öntök, néhány percig keverem, forralom, majd hozzálocsolok egy kis fehérbort (1 dl). Ha újra felforr az egész, sózom és borsozom a szószt is, reszelt sajtot keverek hozzá és apróra vágott petrezselymet. Kiveszem a sütőből a gombóckákat, rájuk öntöm a mártást, és néhány percre visszatolom őket a melegbe, körülbelül öt percre.

Én most a tegnapi indiai takeaway maradékával, fokhagymás naan kenyérrel tálaltam a golyókat, a tetejükre sajtot reszeltem és megszórtam még petrezselyemmel. Pirítóssal könnyű vacsora, rizzsel vagy tésztával pedig ebédnek is tökéletes.

Nálam az elmúlt héten már kétszer is szerepelt, de ti milyen gyakran használtok tárkonyt?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése