2011. május 7., szombat

Hétvégi piknikhez: korianderes csirkeszendvics brie sajttal


Itt a hétvége, és amennyire hihetünk a jelentésnek, nem lesz rossz idő, tehát rajta, nyomuljunk ki a kertbe/rétre/Margitszigetre/Városligetbe - bárhová, a lényeg, hogy a jó idő ürügyén csapjunk egy laza pikniket. Vigyünk pokrócot, játékokat, kutyát, gyereket, és természetesen minél több, szállítható ételt és italt: bodza/málnaszörpöt üvegben, termoszban, epret dobozban, fasírtgolyókat, répacsíkokat, bagettet, koktélparadicsomot, miegymást. Ehhez ajánlom most ezt a szendvicset is, ami a friss ízeivel szuper alapja lehet a hétvégi, szabadban elköltött ebédnek.

Onnan jött az ötlet, hogy tegnap munka után beugrottam a kedvenc zöldségesemhez, ahol kaptam friss koriandert. A fagyasztóból pedig szintén tegnap vettem ki egy csirkemellet, ami mára ki is engedett, gondoltam, ennek örömére készítek egy jó kis szendvicset. A zöldségesnél szereztem lime-ot is, fokhagymát nyilvánvalóan találtam (nem is tudom, mihez kezdenék, ha egy napon fokhagyma nélkül maradnék, brrr, ne is gondoljunk bele), ezekből készítettem a marinádot: egy maréknyi koriander apróra vágva, összekeverve egy szétnyomott fokhagymagerezddel, meg az egy darab lime kifacsart levével. Ebben megforgatjuk a csíkokra vágott csirkemellet, még sózzuk-borsozzuk picit, majd dobozba helyezzük, és betesszük a hűtőbe, érlelődjön kicsit. Attól függően, mennyi időnk van, illetve mennyire éretten szeretnénk a húst, félóra, vagy akár néhány óra múlva kivesszük a hűtőből, és serpenyőben, vagy grillen készre pirítjuk. Félbevágunk egy bagettet, az alsó részére majonézt kenünk, ráhalmozzuk a csirkét, majd erre jön a csíkokra vágott brie, és a bagett teteje. Aki szereti, még salátalevelekkel, vagy akár körtével is megdobhatja. Friss, finom, különleges!

Most pedig én Kislaki Tavaszra el, Facebookon kövessétek a beszámolót!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése