2011. május 5., csütörtök

Egy kis ropogós: a márványsajtos keksz

Ezt a receptet az egyik kedvencemnél, David Leibovitznál olvastam, ő meg Julia Child-tól szedte, kicsit módosította, így nyerte el végleges formáját. Én is változtattam rajta egyet (Leibovitz úr kéksajtot használ, én márványsajtot, a különbséget majd tisztázzuk alant), az eredményt fogadjátok szeretettel:

És akkor az elkészítés: 115 gramm bármilyen kéksajtot (az én esetemben márványsajtot) törjünk össze egy műanyag tálban, majd keverjünk hozzá szintén 115 gramm sózatlan vajat. Lazítsuk két evőkanál tejföllel a masszát, adjuk hozzá egy tojás sárgáját és szitáljunk bele 110 gramm lisztet, valamint fűszereket (negyed teáskanál sót, harmad teáskanál őrölt chilit, és opcionálisan fél teáskanál kakukkfüvet). Dolgozzuk jól össze az egészet, majd csomagoljuk alufóliába és tegyük be a hűtőbe néhány órára, hogy megkeményedjen.

Ezután készítsük elő a sütést: melegítsük a sütőt 200 fokra, és egy nagy tepsit sütőpapírral kibélelve helyezzünk készenlétbe. A tésztát nyújtsuk ki körülbelül fél centi vastagra, majd pogácsaszaggatóval (vagy bármilyen, pillanatnyi hangulatunknak megfelelő formával) vágjunk darabokat belőle. Ezeket helyezzük az előkészített tepsibe, egymástól egyenlő távolságra. A tetejüket kenjük meg egy kis tojássárgájával, és toljuk be a sütőbe 10-15 percre. Akkor jó, ha picit megemelkedett, és a teteje szép barna. Szedjük ki, rendezzük el ízlésesen egy kosárkába vagy egy tányérra, és gyorsan együk meg az egészet!:) Lehet lassan is, meg persze, csak néhány darabot, de rendkívül addiktív, szóval úgyis el fogjuk tüntetni legalábbis a nagy részét.

A kéksajtokról, az egyes fajták közti különbségről bővebben itt olvashattok, az eredeti recept meg itt található.

A végére pedig az egyik kedvenc jelenetem a Julie&Juliából:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése