2011. február 6., vasárnap

Már megint spenót?


Aki olvasott korábban, képben van. Pénteken éppen a spenót mentette meg a napomat, ezért megérdemli, hogy még egy bejegyzést szenteljek neki. Kedvelem ezt a bolondos zöldséget, egyébként már egészen kicsi koromtól kezdve (nálam a sóska volt a mumus, én így osztom két csoportra az emberiséget). Sokáig nem jutott eszembe, hogy főzeléken kívül másra is használható, a héten viszont már kétszer is új szerepet kapott nálam.

Ugye pénteken tésztában volt, viszont maradt néhány levél (na jó, egy egész zacskó, nem tudom még mihez kezdek a többivel de majd kitalálom). Elárulom, reggelizni egyébként szinte sosem szoktam, csak az irodában maximum, az meg nem az igazi. De mostanában elhatároztam, hogy változtatok ezen a rossz szokáson, nem csak azért, mert így sokkal jobban indul a napom, hanem azért is, mert nagy tere van itt a kreativitásnak, de ezt majd látni fogjuk.


Tehát: nem sok reggelihez való kellék van a hűtőmben, viszont találtam tojást, néhány szelet sonkát, és persze ott volt a spenót. A tükörtojást régen is szerettem (még reggelizős korszakomban), így alakult tehát a sztori: a sonkát elkezdtem pirítani nagyon kevés olajon, és ezután egy trükköt alkalmaztam, igazából elhagyható - kentem rá egy nagyon kevés angol mustárt, szintén az előző napi sikerén felbuzdulva, majd mindezek tetején elkezdtem fonnyasztani az előzőleg megmosott, száraitól megfosztott spenótot. Körülbelül öt perc kell az egésznek, amiből a nagyobb rész a sonka pirítása, a spenót nagyon hamar összemegy. Ráütöttem a tojást (teljesen mindegy, mennyi, nekem most egy darabhoz volt kedvem), sütöttem, picit rázogattam. Nem szabad nagyon, mert fontos, hogy a tojás sárgája a rakás tetején-közepén maradjon. Ha kész az alja, érdemes grillezni még a tetejét egy erre alkalmas sütőben, mert az nehezebben készül el, az alján sok a cucc, a tetejére kevesebb hő jut. Én sajtot is reszeltem rá természetesen, és borsot is szórtam rá. Már csak uborka és néhány szelet pirítós kell a teljes boldogsághoz.

Ugye nem is olyan szörnyű az a spenót?:)

Hozzávalók 1 személyre:

egy tojás

2 szelet sonka

egy maroknyi spenótlevél (mosva, szára nélkül)

olívaolaj

sajt ízléssel

só, bors

pirítós, + uborka a tálaláshoz, + egy csésze tea, + zavartalan 30 perc, amíg ezt az egészet teljes nyugalomban elfogyasztod

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése