2011. február 5., szombat

Nem dobunk ki kaját, csak kicsit átalakítjuk

Azt hiszem, bátran mondhatom, hogy ebben különösen jó vagyok. Tudni kell, hogy a drága Ház Ura 2 naposnál régebbi kaját már nem hajlandó elfogyasztani, de kedves olvasóim ti is tudjátok, hogy vannak fogások, amiket egyszerűen képtelenség kis adagban elkészíteni (ezzel kapcsolatban egyébként a mai napig nem tudtam meggyőzni).

Nos, a héten csirkepörkölt volt, ám úgy alakult, hogy elég sok maradt belőle. Mihez is kezdjek vele? Eszembe ötlött, hogy csinálhatnék hortobágyit. Plussz volt a fagyasztóban a fentiek miatt lefagyasztva egy adag disznóból készített pörkölt. Ezekből kerekedett a húsos palacsinta. Persze a férjem így már jóízűen megette:)



Húsos palacsinta

hozzávalók:
bármilyen húsból pörkölt, akár keverve is
1 nagy doboz tejföl
2 dl tejszín
12 db sós, nem túl vékony palacsinta
só, bors, pirospaprika

Pontos arányokat nem tudok, minden attól függ, mennyi a pörköltünk. Nekem kicsit több maradt csont nélkül mint 0,5 kg. Ehhez sütöttem 12 db sós palacsintát (fél liter tej, 3 db tojás, liszt, szóda, só, olaj de ezt úgyis mindenki tudja). A húst nagykéses robotgépben (mi a pontos neve ennek?) apróra vágtam, fűszereztem majd hozzákevertem a tejszínt. A palacsintákat megtöltöttem a masszával, majd kivajazott tepsibe fektettem őket. A tejfölt kikevertem 2 ek liszttel, sóval, csipet pirospaprikával és nyakon öntöttem a szépen elrendezett palacsintákat.
Forró sütőben 15- 20 perc alatt pirosra sütöttem. Jaaaaaaaj de szép lett!:)

A szemfülesek kiszúrhatták, hogy a képen csak 6 db palacsinta látható, nem csalok, ez azért van mert jó meny lévén anyósomék is kaptak egy adagot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése