2011. február 15., kedd

Sütőtök krémleves

Múltkor már írtam egy sütőtökös ételről, most következzen egy másik nagy kedvencem, az ebből készült krémleves. Igazából ennek az ételnek köszönhető nagyvonalú megbocsátásom a sütőtöknek az általa engem ért gyerekkori traumákért. Téli estéken vacsorára fogyasztjuk. Hasonlóan készül, mint a múltkori gnocchi.


Hozzávalók:

egy kisebb hosszúkás sütőtök
3 dl tejszín
3 gerezd fokhagyma
1 húsleveskocka
só, bors

+ pirított tökmag, levesgyöngy, reszelt sajt, pirított kenyérkockák, pirított füstölt tarja vagy bacon stb.

A sütőtököt meghámoztam, a magokat kikapartam, felkockáztam. Kevés olajon megpirítottam a nagyjából felvágott fokhagymát, majd rádobtam a sütőtök kockákat. Vizet adtam hozzá (2-2,5 dl), beledobtam egy húsleves kockát, majd fedő alatt puhára pároltam. Botmixerrel pürésítettem, sóztam, borsoztam, felengedtem tejszínnel, újra felforraltam.

Tálaláskor számtalan kísérővel lehet megbolondítani, attól függően épp mi van otthon. Ha férfiembernek próbáljuk előterjeszteni, javaslom a füstölt sajt-pirított bacon kombinációt.

A legnagyobb őszinteséggel mondhatom, kár lett volna a feledés homályába és a teljes elutasításba taszítani szegény sütőtököt. Mindenképp érdemes újragondolni a vele való kapcsolatunkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése