2011. június 10., péntek

Mire volt jó az egyszerű háziasszonynak a Budai Gourmet?




Vettem egy-két nagy levegőt, mielőtt megírtam ezt a posztot. Először sokkal hosszabbnak indult, de aztán rájöttem, pozitívabb hangvételű írást szeretnék. Sajnos, ezért húzódott el ennyire a megírás, és így kerül ki a blogra rendezvény után egy héttel... De azt hiszem, jobban jártok így. Szerintem egyébkén tök röviden a Budai Gourmet fesztivál így, ebben a formájában egyáltalán nem volt alkalmas arra, hogy a csúcsgasztronómiának nagyobb rajongói tábort toborozzon, de többet nem is szeretnék írni erről, akit érdekel, nézzen utána fórumokon.

Inkább egy mozgalmas képes beszámolót szeretnék mutatni nektek a rendezvényről, és azokról a kiállítókról, akik leginkább elnyerték a tetszésemet. Olyanokkal is megismertetlek titeket így virtuálisan, akikkel most találkoztam először, és akikről úgy gondolom, hogy a termékeiket mindenképpen be fogom építeni a mindennapi háztartásvezetésbe.

Az igaz, hogy ezen a blogon alapvetően nem bonyolult hozzávalókkal és nehezen beszerezhető termékekkel foglalkozunk, viszont azt gondolom, hogy néha nem árt, ha egy-két tényleg csúcsminőségű alapanyagot kipróbálunk a főzésnél. Nem kell egy egész menüsort luxustermékekből elkészíteni, de egy-egy jobb kiegészítővel tökéletesen fel tudjuk dobni az ételt. Alkalmazom én ezt például a teljesen egyszerű és hétköznapi gombás quiche készítésénél, ahol minden hozzávaló alapvető, csak a mustár extra minőségi:) És máris nagyot dobott az egész lepénykén.

Tényleg nagyon színes kavalkád alakult ki a Millenárison: szinte minden kiállító igyekezett a legjobbat hozni, kicsit megmutatni magát, ízelítőt adni abból, hogy milyenek is ők egyébként a hétköznapokon. És nem érezte feszélyezve magát az ember, mint mondjuk egy olyan top helyszínen, ami ennek a kínálatnak megfelelne, mert gyakorlatilag egy vásáron sétált végig.

Rátérnék azért az egyes kedvenceimre, és ezek között nagyon sok olyan is van, akivel most ismerkedtem meg, és ennek külön örültem. Ott volt természetesen a Donum Terrae, állandó favoritjaim, kivonultak áfonyaecetestől, tökmagolajostól, diókrémestől mind, le is fotóztam őket jól:

És a tökmag:
Kedves barátunk, Szántó Tibor is kivonult, aki többek között a nemrégiben bemutatott, új house blend csokoládéit is kínálta :




Aztán a másik, akik körül mondjuk elég nagy hype volt már a bolt nyitása óta, a Baldaszti's:

Ecetek:

Mustárok, mártások:



Tőlük mondjuk pont nem vettem semmit, viszont az üzletbe elmegyek, mert nagyon kíváncsi vagyok rá: ahogy hallottam, náluk tényleg szinte kivétel nélkül olyan cuccok vannak, amiket sehol máshol nem lehet kapni. Míg ez más csemegeüzletekben az áru kb. 60%-át érinti, náluk 90% körül mozog. Megnézem.

A Pastrami is eljött, meg is mentették az életemet a gyömbéres limonádéjukkal:


De az igazi kedvenc a villányi Mandula Étterem és Bor-Bár lett, ahol egészen elképesztő rántott disznósajtot sikerült fogyasztanom popcornba forgatott Szent Jakab-kagylóval:


A malacka sajt belülről, ha valaki nem hinné:


A másik felfedezett a Biochef volt, akitől rendelni is lehet, csekkoljátok a honlapját (katt a névre), egészen jól megpróbálja körbejárni a bio fogalmát. Bodzahabos bodzapudingot ettem nála sós karamellropogóssal, zseniális volt, ahhoz képest meg főleg, hogy elvileg nem szeretem a bodzát:)


No, ennyi. Szóval jó volt, nem tudom, jövőre mi lesz, de az biztos, hogy a következő évre beterveztem magamnak egy-két étteremlátogatást:)

Akit érdekelnek még fotók, figyelje a Facebook-oldalunkat, nemsokára fent lesz a teljes válogatás.

'Gasztroforradalom: csak ígéret maradt' címmel az Egyenlítő blog is egész korrekt bejegyzést írt a buliról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése