2011. június 11., szombat

Villámgyorsan ebédet: tonhalas-paradicsomos tészta


Ezt a tésztát még a kollégiumi éveim alatt tanultam, és igen gyakran készítettem is, mert minden hasznos tulajdonsággal rendelkezik, amire egy éhes egyetemistának szüksége van: egyszerű, gyors, és főként olcsó. A receptet J. Zsófia. kisasszonytól lestem el, aki talán már nem is emlékszik rá, hogy megosztotta velem:)

Hozzávalók 1 személyre:

1 gerezd fokhagyma, vagy egy kisebb újhagyma
egy kis doboz tonhalkonzerv
1,5 dl sűrített paradicsom
3 "fészek" tészta (tényleg fészektészta a neve, én ebből most három darabot használtam, ez elég volt)
egy marék olívabogyó
só, bors, oregano, majoranna, esetleg kakukkfű, meg amit még szerettek

Nyomjuk szét a fokhagymát, vagy az újhagymát vágjuk karikákra, és kezdjük el pirítani egy evőkanál olajon. Néhány perc múlva (vigyázzunk, meg ne barnuljon) dobjuk bele a tonhalat, és kevergessük kicsit. Közben tegyük fel a tésztát főni.


Kb. öt perc múlva öntsük hozzá a paradicsomlevet, és főzzük együtt a keveréket. Az olívaolajat vágjuk karikára, és mehet bele az is.


Ízesítsük a fűszerekkel, és ha kész a tészta, forgassuk a halas-paradicsomos szószba.


A tetejére reszeljünk sajtot, mellé ihatunk akár egy pohár rozét is:) Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése