2011. március 3., csütörtök

Káposztasaláta, ahogy a KFC-ben szeretem



Őszintén. Be kell vallanom, egyáltalán nem szoktam rá, hogy gyorséttermekben egyek. Bizonyára az is közrejátszik ebben, hogy vidéken nevelkedtem, és a havi egyszeri budapesti látogatásaink alkalmával inkább az állatkert vagy a vidámpark érdekelt, mint az akkor még egyeduralmat élvező Mc Donald's. Ugyan már több éve a nagyvárosban élek, mégis, valahogy nem csábulok el túl gyakran, az meg pláne nem fordulna elő, hogy rendszeres vendég legyek ezeken a helyeken. Csak egyetlen egynek nem tudok ellenállni, és ez a KFC. Nem tehetek róla, leleplező videók és szerencsétlen csirkék ide vagy oda, havonta legalább egyszer berobbanok ide, többnyire kedves jóbarátom, O. társaságában (egyedül még nem vagyok képes elfogyasztani egy kosarat).


Ez alkalommal viszont úgy döntöttünk, (=én kijelentettem), hogy nem megyünk KFC-be, hanem elkészítjük a menüt itthon. Persze nyilván nem találtam olyan receptet, ami csak egy kicsit is hasonlított volna az ott kapható csirkéhez, úgyhogy a hús elkészítését le sem írom, nem olyan izgalmas (egyszerűen megforgattuk készen kapható chiliszószban és betoltuk a sütőbe). Viszont a káposztasalátára igazán büszke vagyok, ezért ezt le is írom nektek ide most, csudálatosan sikerült.

Több receptből szedtem össze a tutit, így állt össze az egész: fél fej zöld káposztát és két fej répát nagy lyukú reszelőn lereszelek (lehet vágni is, de így jobb). Összekeverem a kettőt, fél fej apróra vágott hagymát hozzáadok, nyomok bele fél tubus majonézt, facsarok rá fél citromot (vagy lime-ot). Fél doboz tejföl is mehet utána, meg só-bors. Ha összeállt, beleteszem egy műanyag dobozba és bedobom a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek. Másnap ebédre a maradék csirkeszárnyakkal felülmúlhatatlan:)

Tipp: ha a Harcosok Klubját nézed, miközben eszed, valahogy jobban kijönnek az ízek, teszteltük!

O-nak és Cs-nek dedikálva:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése