2011. április 5., kedd

Olvasói levél: 3 sajtos-medvehagymás muffin

Képzeljétek! Nagyon-nagyon boldogok vagyunk, mert a blog születése óta először kaptunk olvasói levelet! Ráadásul nem is akármilyet, egy zseniális medvehagymás receptet tartalmazó emailt, ezért most mindezt megosztjuk veletek is. A receptet Kriszta küldte, hála érte, ígérjük, elkészítjük mi is! A kedvességért cserébe pedig elindítunk felé egy bödön medvehagymás fűszervajat, hogy legközelebb is legyen mivel felturbózni a sütiket:)

Következzen hát a muffin, ahogy Kriszta szereti:


"Sziasztok ChefSisters!

A napokban készítettem egy 3 sajtos-medvehagymást muffint, gondoltam megosztom veletek, hiszen épp nyakunkon a medvehagyma szezonja.

Egy nagyon kedves kollégámtól, Balázskától "előrendeléssel" hozzájutottam egy zacskó medvehagymához. Kora tavasztól van szezonja, a Mecsekben pl. számolatlanul nő, egész medvehagyma erdők vannak a fák árnyékában megbújva. Sokféleképpen használhatjuk a növényt, akár magában levesként, főzelékként, akár ízesítőként pl. salátákhoz, megszórhatjuk vele a főtt krumplit, vagy - ahogy én is tettem -, muffinhoz is ideális. Viszonylag erős illata van, de ez az intenzitás a főzéssel kissé visszafogottabbá válik, közel sem annyira intenzív lesz az íze, mint a vöröshagymának.
A hozzávalók - ahogy most készítettem (nekem ebből 6 db nagyobb muffin jött ki):

- 26 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
- 2 teáskanál sütőpor
- 1 teáskanál szódabikarbóna
- 1 db tojás
- 1 doboz natúr joghurt
- 12,5 dkg vaj vagy margarin
- 15 dkg márványsajt
- 10 dkg trappista sajt
- parmezán sajt - csak érzéssel
- apróra vágott medvehagyma

Összekevertem a lisztet a szódabikarbónával és a sütőporral, egy másik tálban a felvert tojást a szobahőmérsékletű vajjal, majd összedolgoztam. Belemorzsoltam a márványsajtot, belereszeltem a trappista sajtot, megszórtam parmezánnal, majd végül hozzáadtam az apróra vágott medvehagymát. Kis sóval, borssal lehet még ízesíteni ízlés szerint (vigyázva, hogy a sajtok többsége amúgy is enyhén sós). Kb. 40 perc alatt készül el a sütőben (én 160 fokon, légkeverésesen készítettem), de ezek viszonylag nagy muffinok lettek, akinek kisebb formája van, annak érdemes lehet az időt arányosan csökkenteni. A teljes kiőrlésű liszt miatt nagyon szép sötétbarna lesz a tészta, az eredményt a mellékelt fotón láthatjátok. Aki elég perverziót érez a medvehagyma iránt falatozás közben megkenheti egy kis medvehagymával ízesített vajjal is a még meleg muffinokat. Nyamm!


Remélem nektek is tetszik, és kipróbáljátok. :)

Kriszta (egy medvehagyma fogyasztó)"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése