2011. április 6., szerda

Spenót és juhtúró boldog egyetértésben: a quiche meg a kosárka

Úgy érzem, lassan ideje lesz, hogy elindítsak egy külön quiche-rovatot, őrület: persze már megint azt készítettem, ráadásul a nagyjából állandó alapanyagaimmal, a spenóttal és a juhtúróval. Kész vagyok ettől a párosítástól, tésztára szósznak, húsba töltve, egészen mindegy, mert kivétel nélkül mindig üt. Alapvetően friss spenótot szoktam használni, de most otthagytam a már korábban megvásárolt csomagot az irodai hűtőben ki akartam próbálni, milyen a fagyasztottal, ezért azt vettem, és milyen jól tettem! Mert hogy ilyen kis haverok jöttek elő a csomagból:


Szinte az én szívem szakadt meg, amikor mégis bele kellett őket dobálnom a fazékba, de aztán végül oda kerültek, ahol olvadoztak kicsit, majd nyomtam hozzájuk egy kis fokhagymát, csak az illat kedvéért (nem, annál jóval többet). Tejszínnel dúsítottam a szószt, és sóztam-borsoztam (akinek tetszik, tehet bele mást is - én például egészen kíváncsi vagyok, milyen lehet szerecsendióval).


Aztán ezt a keveréket beleöntöttem a már elkészített tésztába (az elkészítés folyamatát itt írtam már korábban), és morzsoltam rá juhtúrót. Megszórtam reszelt sajttal is (mivel cifrázni akartam, ezért parmezánt), és betoltam a sütőbe. Negyedóra-húsz perc kell neki, és kész az egység (fotó nincs, mert a tészta elfogyott, mielőtt eszméltem volna).

Na most. Jön a plusz. Én valami miatt (valószínűleg azért, mert nem figyelek oda eléggé) mindig kicsit nagyobbra nyújtom a tésztát, mint ami elég, és a levágott szélét általában - szégyen, de - kidobom. Most viszont remek módot találtam a hasznosítására, egyúttal a lelkiismeretemet is megnyugtattam, hogy nem hagyom kárba veszni az ételt (nem szoktam egyébként, ez kivételes eset). Szóval, a maradék tésztát kinyújtottam, és kibéleltem velük néhány nagyobb szuflé formát (ehhez használható például ilyen vagy ilyen, azaz utóbbiból inkább az eggyel kisebb, csak azt most nem találom az oldalon).


A tölteléket ugyanúgy készítem, mint a quiche-nél: olyan ügyesen elosztottam a spenótszívecskéket, hogy a lepényhez használt után még maradt három, ebből készítettem a szószt. A zöldséget szépen belekanalazzuk a formákba, és morzsolunk rá juhtúrót.


Mehet a sütőbe, pont úgy sül, mint a nagy testvér. Odanézz!


Az inspirációért köszönet a Mozaik Kávézónak, ahol quiche mindig akad, spenótos-juhtúrós meg különösen! Ezzel a dallal szeretnénk meglepni őket, mert tudjuk, hogy szeretik (legalábbis reméljük:)):



A recept meg nehogy kimaradjon:

A tésztához:

12,5 dkg vaj
18,5 dkg liszt
2-3 evőkanál víz

A töltelékhez:

1 csomag fagyasztott spenót (vagy kb. 30 dkg friss)
20 dkg juhtúró
1,5 deci tejszín
2 gerezd fokhagyma
bors

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése